Scroll Top

Διαδικτυακός εκφοβισμός στο online gaming

pexels-yan-krukau-9072216

Γράφει η Σοφία Λύκου, φοιτήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας

Τα διαδικτυακά παιχνίδια έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης ψυχαγωγίας, συνδέοντας εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο. Ενώ προσφέρει συναρπαστικές και καθηλωτικές εμπειρίες, η κοινότητα των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών έχει επίσης παρατηρήσει αύξηση των καταχρηστικών συμπεριφορών, που οδηγεί σε συναισθηματική βλάβη στους εμπλεκόμενους παίκτες. Ρίχνοντας φως στις αιτίες και τις συνέπειες αυτού του προβλήματος, μπορούμε να εξερευνήσουμε πιθανές στρατηγικές για την αντιμετώπιση και τον μετριασμό των καταχρηστικών συμπεριφορών σε περιβάλλοντα εικονικών παιχνιδιών. Οι μορφές κακοποίησης στο online gaming.

Λεκτική κακοποίηση: Η λεκτική κακοποίηση περιλαμβάνει τη χρήση προσβλητικής γλώσσας, ρητορικής μίσους, ρατσιστικών προσβολών ή υποτιμητικών παρατηρήσεων που απευθύνονται σε άλλους παίκτες. Τέτοιες συμπεριφορές μπορεί να προκαλέσουν σημαντική συναισθηματική δυσφορία και να επηρεάσουν αρνητικά την εμπειρία παιχνιδιού

Παρενόχληση και απειλές: Η παρενόχληση περιλαμβάνει επίμονες και ανεπιθύμητες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της καταδίωξης, της σεξουαλικής παρενόχλησης ή του εκφοβισμού μέσα στο παιχνίδι. Οι απειλές, είτε πραγματικές είτε αντιληπτές, δημιουργούν μια ατμόσφαιρα φόβου και υπονομεύουν την απόλαυση της κοινότητας του gaming.

Διαδικτυακός εκφοβισμός: Οι διαδικτυακές πλατφόρμες τυχερών παιχνιδιών μπορούν να γίνουν πεδία αναπαραγωγής για διαδικτυακό εκφοβισμό, όπου οι παίκτες στοχεύουν και παρενοχλούν σκόπιμα άλλους, συχνά μέσω επαναλαμβανόμενων πράξεων λεκτικής κακοποίησης, αποκλεισμού ή διάδοσης φημών. Αυτή η μορφή κακοποίησης μπορεί να έχει σοβαρές ψυχολογικές συνέπειες για τα θύματα.

Griefing και Trolling: Το Griefing αναφέρεται σε παίκτες που σκόπιμα διαταράσσουν την εμπειρία παιχνιδιού άλλων, σαμποτάροντας το παιχνίδι ή τη δυναμική της ομάδας. Το ”τρολάρισμα” περιλαμβάνει τη σκόπιμη πρόκληση και το δόλωμα άλλων για διασκέδαση, με στόχο να υποκινήσει το θυμό ή την απογοήτευση.

Οι επιπτώσεις της κακοποίησης

Συναισθηματική αγωνία: Το συναισθηματικό κόστος της κατάχρησης στα διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα θυμού, λύπης, άγχους και απογοήτευσης. Η παρατεταμένη έκθεση σε καταχρηστικές συμπεριφορές μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ψυχικής ευεξίας και σε μειωμένη απόλαυση της εμπειρίας παιχνιδιού.

Κοινωνική απομόνωση: Τα θύματα κακοποίησης μπορεί να επιλέξουν να αποσυρθούν από τις κοινότητες διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών για να αποφύγουν περαιτέρω κακομεταχείριση, οδηγώντας σε κοινωνική απομόνωση και απώλεια πιθανών φιλιών και θετικών αλληλεπιδράσεων.

Απομάκρυνση ανθρώπων από τυχερά παιχνίδια: Ένα τοξικό περιβάλλον παιχνιδιού που προκαλείται από κατάχρηση μπορεί να αποτρέψει τους νέους παίκτες από την ένταξη, να περιορίσει την ανάπτυξη της κοινότητας και να αμαυρώσει τη φήμη των πλατφορμών τυχερών παιχνιδιών.

Για την αντιμετώπιση της κατάχρησης στα διαδικτυακά παιχνίδια, οι πλατφόρμες θα πρέπει να εφαρμόζουν εκστρατείες εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, ισχυρά συστήματα αναφοράς και εποπτείας, κοινοτικά πρότυπα και κώδικες συμπεριφοράς και να ενθαρρύνουν θετικές αλληλεπιδράσεις. Αυτά τα μέτρα προάγουν το σεβασμό, τη συμπερίληψη και την υπεύθυνη συμπεριφορά μεταξύ των παικτών, αποθαρρύνουν τους πιθανούς παραβάτες και θεσπίζουν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για αποδεκτή συμπεριφορά. Η ενθάρρυνση θετικών αλληλεπιδράσεων και ομαδικής εργασίας μπορεί επίσης να ενθαρρύνει συνεργατικές και υποστηρικτικές αλληλεπιδράσεις, συμβάλλοντας σε ένα πιο υγιές περιβάλλον παιχνιδιού. Με την εφαρμογή αυτών των μέτρων, οι πλατφόρμες παιχνιδιών μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο σεβαστό και υποστηρικτικό περιβάλλον παιχνιδιού.

Η κατάχρηση στα διαδικτυακά παιχνίδια αποτελεί σημαντική πρόκληση για την προώθηση μιας ασφαλούς και ευχάριστης κοινότητας τυχερών παιχνιδιών. Κατανοώντας τη φύση των καταχρηστικών συμπεριφορών και τον αντίκτυπό τους, μπορούμε να εργαστούμε για την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για την αντιμετώπιση και τον μετριασμό αυτών των ζητημάτων. Μέσω μιας συλλογικής προσπάθειας από πλατφόρμες παιχνιδιών, προγραμματιστές και παίκτες, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και σεβασμό που επιτρέπει σε όλους να απολαμβάνουν πλήρως τα οφέλη του διαδικτυακού παιχνιδιού.

 

 

Πηγές :

http://www.alienated.net/wp-content/uploads/2019/09/wershler_sinervo_tien_unauthorized_comic_book_scanners.pdf

https://www.researchgate.net/profile/Lauren-Mcinroy/publication/316251089_Cyberbullying_on_Online_Gaming_Platforms_for_Children_and_Youth/links/5a46bf46a6fdcce1971b7591/Cyberbullying-on-Online-Gaming-Platforms-for-Children-and-Youth.pdf